Juuth.nl is verhuisd!

Je wordt binnen enkele seconden doorgestuurd, tot zo! (Word je niet doorgestuurd? Bezoek dan
http://juuth.nl)
.






De vruchten van een verrassingspicknick




Vriend Kees vroeg mij laatst mee naar een picknick, georganiseerd door catertalenten Anne Marije en Floris. Een gemĂȘleerd gezelschap vermaakte zich kostelijk daar in het gras, met de zon in de lucht en een bordje op schoot. Van die picknick nam ik voor een vriendenprijs een potje jam mee; 'gemaakt door mamma, van bessen', stond er op.

Eerder die dag had ik met dezelfde Kees in Abcoude op een terras gezeten, bijkomend van een sportieve skatetocht. Aan zijn welluidend Broodje Geitenkaas, Spek en Honing, ontbraken helaas de spek en honing. Goedgehumeurd als Kees was, deed hij daar niet moeilijk over.

Een dag later, leunend tegen mijn eigen aanrecht, zoek ik naar inspiratie voor het potje jam in mijn hand. Ik ben eigenlijk helemaal niet zo van 't zoet - maar dan zie ik de geitenkaas in de koelkast en een paar plakken Coburger ham. Ik denk aan Kees' tegenvallende lunch, zijn verrassend kunstige, hoewel jammerlijke val vlak daarna en dan... zwicht deze vega.

Twee sneetjes (volkoren)rozijnenbrood, een handje rucolasla, Coburger ham uit de oven met wat knoflookolie, gesmolten geitenkaas, en dan die verrukkelijke bessenjam...

Kees was niet meer in de buurt, maar wat zou hij hebben genoten.

Geen opmerkingen: