Juuth.nl is verhuisd!

Je wordt binnen enkele seconden doorgestuurd, tot zo! (Word je niet doorgestuurd? Bezoek dan
http://juuth.nl)
.






Handig sinaasappels pellen


Tot voor kort at ik bijna nooit sinaasappels, omdat ik het een enorme klus vond om ze te schillen. Ik pelde ze af en was vervolgens tijden bezig om alle witte draadjes er af te halen, want die vind ik niet lekker. Tot ik bij Ready, Steady, Cook! een snelle, handige manier zag: niet pellen maar snijden! Hier komt ie (de foto's heb ik van internet geplukt):

1. Neem een scherp mes en snijd twee kapjes van de sinaasappel.





2. Snijd nu een aantal keer van boven naar beneden langs de buitenkant van het vruchtvlees, tot de hele schil verwijderd is. Hoe smaller je de repen maakt, hoe minder vruchtvlees er verloren gaat. Het kan zijn dat je nog even wat moet bijsnijden.

3. Snijd de sinaasppel in schijven. Neem het witte uit het midden van de schijven. Je kunt de partjes van de sinaasppel nu makkelijk lostrekken.






Klik op het plaatje voor een lekker gerecht met sinaasappel:

Geen opmerkingen: