Juuth.nl is verhuisd!

Je wordt binnen enkele seconden doorgestuurd, tot zo! (Word je niet doorgestuurd? Bezoek dan
http://juuth.nl)
.






Garnaaltjes met Paprika, Sinaasappel en Avocado





Mijn relatie met garnalen is wat tweeslachtig. Ze lijken op krekels, en dat weerhoudt me er meestal van ze te kopen. Maar feestelijk zijn ze toch zeker ook, en niet te vergeten lekker. Ik heb dus bij uitzondering een bakje garnalen gekocht en maak daar (hoe efficient) twee gerechten van. Deze Garnalen met Paprika, Sinaasappel en Avocado zijn alvast behoorlijk goed gelukt.

Hiervoor heb ik wel roze garnalen gebruikt. AH zei nog op de verpakkingssticker dat het bedrijf zich inspant voor duurzame visserij. De viswijzer had ik niet bij me. Toen ik het thuis voor de zekerheid even checkte, bleek de roze garnaal op de rode lijst van goedevis.nl te staan:

"De garnalenvisserij heeft in het algemeen erg veel bijvangst, omdat er met kleine mazen wordt gevist. De visserij op kleine roze (diepzee) garnalen is ongereguleerd. Als alternatief raden wij u aan:
grijze garnaal (koud water) of Noordse steurgarnaal (koud water)."


Voorgerecht voor 2 personen, 30 minuten

Halen:

  • 100 gr garnaaltjes
  • 1 rijpe avocado, in stukjes
  • 1 handsinaaappel
  • 1/4 paprika, in smalle reepjes
  • 1 teentje knoflook, uitgeperst
  • 1/2 limoentje
  • 1/2 sjalotje, gesnipperd
  • wat gedroogde chili uit de molen
  • 1 eetlepel (light) fritessaus
  • peper en zout
  • rosti of rijst


Doen:

  • Meng de fritessaus, sjalot en knoflook
  • Bak de garnaaltjes licht aan in de olie
  • Neem de garnaaltjes uit de pan, laat afkoelen en meng met de fritessausmarinade
  • Bak de paprikareepjes aan in de olie van de garnaaltjes
  • Meng intussen de stukjes sinaasappel met de avocado en breng op smaak met een beetje zout en peper
  • Maak het geheel mooi op, bijvoorbeeld met wat rosti zoals op de foto


En even nog: een positieve sticker van Albert Heijn zegt dus helemaal niets over de vis die je in handen hebt. Stop liever de viswijzer in je portemonnee.

Geen opmerkingen: